Serengeti - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van J&C - WaarBenJij.nu Serengeti - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van J&C - WaarBenJij.nu

Serengeti

Door: C&J

Blijf op de hoogte en volg J&C

16 Oktober 2019 | Tanzania, Ngorongoro

14 Oktober 2019 Serengeti.
Het was de bedoeling dat we om 08.30 uur zouden vertrekken echter er was een zieke die naar het ziekenhuis moest. Ze had een virus die op de bronchien zat waardoor ze verzwakt was. Ze moet achterblijven en op de terugweg komen we er weer langs en pikken we ze op. Om 11.00 uur konden we verder. We hebben daardoor 2 personen minder in de jeep. Het eerste stuk naar Serengeti gaat door Ngorongoro omdat de enige weg is naar dat park. Joshua probeert tijd in te halen dus rijdt hij flink door. Daardoor krijgen we een speciale African massage. Eenmaal over de pas komen we in een dorre laagvlakte en je vraagt je af waar de Masai die hier wonen van leven. Je ziet ze regelmatig met hun kudde koeien en geiten over de vlakte zwerven. Geen idee waar ze wonen. Wel zien we af en toe een kraal maar dat is vaak ver van het gebied waar ze het vee laten grazen.
Onderweg maken we een stop bij een archeologische opgraving met een museum. Daar is ook onze lunchplek. Leuk en goed opgezet museum over onze verre voorvaderen en moeders. We stammen echt af van de apen. Dan gaan we in hoog tempo naar de ingang van Serengeti nationaal park. Foto van de ingang en schuddend verder. Om 16.30 komen we aan bij de Sopa lodge en vanuit onze kamer hebben we een mooi uitzicht over de savanne. Omdat we gaar zijn van het geschud gaan we even liggen. Na het eten worden we begeleid door de bewaking omdat wilde dieren rond de lodge kunnen lopen. Er zit geen hek om de lodge en vlakbij de lodge hebben we een leeuw gespot. Die is kennelijk niet in ons geïnteresseerd en we komen veilig in onze kamer. Vroeg naar bed want we zijn best wel moe en gaar. Morgen game drive.

15 oktober 2019 Serengeti.
Gisteren is de dokter bij onze buren geweest en 1 echtpaar haakt af voor de game drive. Daardoor blijven we met z'n tweeën over in de jeep. We krijgen gezelschap van Ineke en Leo. Leo is ook niet helemaal fit maar wil dit niet missen. Het lijkt wel op de 10 kleine negertjes. Wij zijn ook verkouden maar met een Tanzaniaan hoestdrankje en een paracetamol kunnen we gewoon verder.
Hoe beschrijf je een gamedrive in Serengeti? Er is zoveel te zien en het lijkt een leeuwen safari. We zien een hele familie waarvan de welpen zich te goed aan een karkas en ook pa eet gezellig even mee. Maar we zien zoveel leeuwen dat we de tel zijn kwijtgeraakt.
We maken ook de big five weer vol met 2 luipaarden die dit keer duidelijker te zien zijn dan in Masai Mara. Het wemelt van de impala's en daar stoppen we niet meer voor. Wel voor de nijlpaarden in de hippopool en voor groepen olifanten. 4 hyena's geven een demonstratie hoe ze een gazelle proberen te vangen hetgeen mislukt. Giraffes zijn er ook. Een krokodil ligt lui in het water. Uiteraard zijn er grote groepen zebra's. Vogels spotten we ook en eigenlijk is het enige dat mist is de buffel maar die hebben al vaak in andere parken gezien. Kortom de hele dierentuin is compleet hier. Vlakbij de lodge liggen 3 leeuwen hopelijk blijven die waar ze zijn. Want een bewaker met een schijnwerper zal ze vast niet afschrikken.
Morgen (woensdag) gaan we om 07.00 uur naar de laatste lodge vlakbij Tangarire national park.

Groetjes C en J

• 16 Oktober 2019 - 20:24

Eddy&Willy:

Wat zien jullie veel leeuwen en natuurlijk nog heel veel beesten, maar leeuwen maken toch wel de meeste indruk. Geweldig. We moeten Tanzania maar op ons lijstje zetten.
    Gaat het verder goed met oog en buik?

• 17 Oktober 2019 - 00:19

Käthe:

Wat een mooie reis maken jullie weer. Geniet ervan.

• 17 Oktober 2019 - 08:59

Wian:

Wat een indrukken! Het klinkt weer als een geweldige reis. Geniet nog maar even van het geschud, straks rijdt je weer maanden over de vlakke weg ;)...enne niet het volgende nikkertje worden hoor! Fijne reis verder.

• 17 Oktober 2019 - 12:37

Lidy:

Prachtige verhalen om jaloers op te worden,behalve dat vroege opstaan.Het zit er al bijna weer op veel plezier nog en een goede terugreis. Groetjes Lidy

• 17 Oktober 2019 - 17:25

Alexander Nientker:

Hi there!

Lijkt mij een geweldige reis met veel variatie. Misschien interessant om met Zorica ook een keer te doen. Ik ben alleen bang dat haar vatbaarheid voor bacteriën, virussen en ander ongedierte tot een vroegtijdig einde van de tocht kan leiden.

Was er in dat museum iets significants te zien over oude culturen? De eerste zijlijn van de apen (chimpansees) is voor het eerst opgetreden in Oost Afrika. Dus ben ik best benieuwd of daar iets van te bespeuren is.

Leuk om jullie reis op deze wijze te kunnen volgen. Het put natuurlijk wel de gesprekstof voor de volgende ontmoeting uit!

Groeten van Alexander & Zorica

• 17 Oktober 2019 - 20:47

Lies&Leen:

Jammer voor degenen die ziek zijn ze kunnen niet genieten waarvoor ze gekomen zijn. Ook voor jullie een dubbel gevoel. Dit verslag geeft weer dat jullie wel genieten van wat je ziet en beleef. Ook het verschil gezien van het nattere en drogere delen van Afrika. Geniet nog dubbel het einde is in zicht. Groetjes L&L