Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van J&C - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van J&C - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: C&J

Blijf op de hoogte en volg J&C

22 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag 22 oktober.
Heerlijk geslapen in onze luxe tent en we worden wakker als de zon net op is. Je hebt wel het echte Afrika gevoel als je in zo’n tent wakker wordt met de geluiden van verschillende vogels die hier toch echt anders klinken dan die domme duiven bij ons. Om 07.00 uur zijn de tassen weer ingepakt en staan buiten de tent om opgehaald te worden door de kofferjongens of meisjes. Dat is ook wel luxe tijdens deze vakantie. Je hoeft niet zelf met de tassen te sjouwen, dat wordt voor je gedaan. We steunen daar wel de plaatseljke economie mee want we hebben een pot gemaakt waaruit de kofferboys/girls uit betaald worden. We moeten vroeg ontbijten want Steve wil een beetje op tijd in Hermanus zijn waar we walvissen vanaf de wal kunnen spotten. Daar wil hij ons een uurtje of twee de tijd geven want walvissen bepalen zelf wel of ze zich willen laten spotten, dus moet je wel tijd genoeg hebben. Vandaag hebben we een hele mooie plaats in de bus. We zijn door het rouleersysteem dat is afgesproken op de voorste zitplaats gekomen en kunnen we dus alles goed zien. Het landschap is weer mooi en we rijden over een pas met ruige rotsformaties en door een diepe kloof. Hier en daar zien we nog struisvogels lopen en zo te zien kunnen er nog heel wat struisvogelbiefstukjes worden gegeten. We volgen vandaag een deel van Route 62 die je kunt vergelijken met de Route 66 in de USA. In het plaatsje Barrydale drinken we koffie en kan ook weer gebruik gemaakt van de “goeie idees” zoals Steve de toiletten noemt. Onderweg komen we langs plaatsjes met Nederlandse namen en een verwijzing naar de trek van de boeren. We rijden langs De Hoop, Welbedacht, Op Soek en Verwacht. Allemaal dorpjes van niks. Een wat grotere plaats is Swellendam. Na Swellendam wordt het landschap glooiender en we rijden door de graanschuur van de Westkaap. Eindeloze velden met graan. In Riviersonderend (ook als zo’n aparte plaatsnaam) kopen we een sandwich want vandaag gaan we niet lunchen vanwege het walvisspotten. We arriveren mooi op tijd in Hermanus waar we als we net uit de bus zijn al een walvis spotten. Het is dus echt waar dat je de walvissen hier vanaf de kant kunt zien en er dus geen dure boottocht voor hoeft te maken. Hoeveel we er hebben gezien weten we niet exact maar we hebben er redelijk veel gezien. Sommige wat minder duidelijk of wat verder weg en op het laatst kregen we als toetje nog een show van 4 walvissen die vlak onder de kust aan het spelen waren en vreugdedansjes maakten. Dat was dan de grande finale want toen moesten we weer de bus in voor het laatste stuk naar Kaapstad. Het was echt geweldig om te zien en volgens Steve was dit de eerste keer dat een Foxgroep sinds dit jaar juli hier walvissen had gespot. Daarnaast is Hermanus sowieso een leuk plaatsje want je kunt er naar de golven kijken die tegen de kust beuken en een waterballet te zien geven. Ook de kustlijn zelf is erg mooi. Het laaste stuk naar Kaapstad is weer het bekende beeld zoals bij elke grote plaats. Townships met krotten en Mandelahuisjes. Als we Kaapstad binnenrijden zien we ook de Tafelberg. De Tafelberg zien we ook vanuit onze kamer in het hotel waar we de komende drie nachten slapen. We hebben een kamer op de 12e verdieping. Het was weer een zonnige zondag met een hoogtepunt in Hermanus. De zoveelste fantastische dag hier in dit mooie land. We zijn benieuwd wat Kaapstad ons te bieden heeft. We gaan het de komende drie dagen zien.

Groetjes vanuit Kaapstad.

• 22 Oktober 2017 - 22:42

Eddy&willy:

Ook Kaapstad is genieten.
    We hopen dat jullie met de baan naar boven kunnen. Zo mooi om boven op de Tafelberg te kunnen staan. Wij hadden mist en het was heel koud. We hopen dat jullie wat gelukkiger zullen zijn.
    Nog even genieten!!

• 23 Oktober 2017 - 09:39

Agnes En Gerrit:

Het aftellen is nu echt begonnen, na een in onze ogen en gelezen reisverslagen
    Van een prachtige reis door Zuid Afrika.
    Jieles we vragen ons wel af waar je de tijd vandaan haalt voor het maken van het reisverslag.
    Geniet nog een paar dagen en vlieg veilig naar Holland
    Groeten oet Twente

• 23 Oktober 2017 - 11:05

Adri:

mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Nu nog even vliegen en dan uitrusten.

• 23 Oktober 2017 - 12:42

Wian:

Wat een fantastische reis zo, geniet er nog maar lekker van samen.
    Veel plezier nog, groetjes Wian

• 23 Oktober 2017 - 13:42

Lidy:

Aan alles komt een eind,mooie verhalen en een prettige vlucht terug.