Weer thusi - Reisverslag uit Borne, Nederland van J&C - WaarBenJij.nu Weer thusi - Reisverslag uit Borne, Nederland van J&C - WaarBenJij.nu

Weer thusi

Door: C&J

Blijf op de hoogte en volg J&C

28 Oktober 2017 | Nederland, Borne

Weer thuis.
We zijn weer thuis na een mooie vakantie in Zuid Afrika. Op de laatste dag in Z.A. brachten we een bezoek aan Stellenbosch de regio waar veel van de lekkere Zuid Afrikaanse wijnen vandaan komen. Uiteraard hebben we een wijnboerderij bezocht en wijntjes geproefd. Stellenbosch is de op een na oudste stad in Z.A. en heeft nog veel Nederlandse invloeden. Door Simon van der Stel is de wijnbouw opgezet. We maken een wandeling door het plaatsje en krijgen enkele lekker hapjes en wijntjes onderweg. Dan is het moment aangebroken dat we ons gaan opmaken voor de terugreis. Eerst nog een afscheidsdiner en een toespraak voor Steve en Said om ze te bedanken voor de voortreffelijke begeleiding en rijkunst waardoor wij een onvergetelijke vakantie hebben gehad. Na het diner stappen we voor de laatste keer in de bus en gaan naar het vliegveld voor de terugvlucht naar Nederland. De vlucht gaat voorspoedig en dat er wat turbulentie is en we 1 seconde in een mini luchtzakje terechtkomen waardoor onze beentje even van de grond gaan (C liep in het gangpad en J stond in het toilet) mag de pret niet drukken. Helaas kreeg Corrie tijdens de vlucht weer last van haar nek en dat is minder leuk. Op Schiphol loopt het gesmeerd en ook onze tassen zijn er snel. Uiteindelijk zijn we om 13.40 uur weer terug op Bornse bodem waar Paul ons opwacht en naar huis brengt. “We heb nie jetlag nie” want er is geen tijdverschil, dus we kunnen gelijk weer aan de slag. De was is gedaan en we hebben alweer 2 nachten in ons eigen bed geslapen. Corrie heeft een behandeling bij de fysiotherapeut gehad en het gaat weer wat beter met haar nek. Nu foto’s selecteren en gaan werken aan een fotoboek. We hebben ruim 2300 foto’s gemaakt, dat is 1 foto per 2 km want we hebben iets meer dan 4700 km gereisd van Johannesburg naar Kaapstad. Mooie klus voor de komende periode.
Tot slot willen we iedereen bedanken voor de reacties die jullie hebben geschreven op onze verslagen. Altijd leuk om te lezen hoe jullie met onze reis meeleven.
Groetjes en tot ziens
C&J

• 28 Oktober 2017 - 18:17

Dorien De Haan:

Hoi C&J,
    Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn en dat alles goed verlopen is. We hebben weer genoten van jullie reisverhalen en ze dienen als inspiratie voor onze toekomstige reizen!
    Maar we zijn nog niet zover...een paar jaartjes wachten nog.
    Groetjes C&D

• 28 Oktober 2017 - 19:20

Yvon En Toon:

Bedankt voor de mooie verhalen. Jullie de koffers uitgepakt, bij ons staan ze (bij wijze van spreken) bij de voordeur. Wij nemen dus het stokje over. Wellicht dat wij wel wat last gaan hebben van een jetlag door de 10 uur tijdsverschil. Maar we hebben het er voor over.

• 28 Oktober 2017 - 20:38

Eddy&Willy:

Ha vakantiegangers. Fijn dat jullie weer heelhuids in het frisse Nederland zijn aangeland.
    Wel even een verschil met het heerlijke weer daar.
    Geen jetlag, das toch wel heel fijn.
    Daar zullen wij straks wel last van hebben.
    Maar voordat we vertrekken zien we elkaar binnenkort en kunnen we nog even genieten van jullie verhalen.
    Daar hebben we intens van genoten tijdens jullie reis.
    Nu maar fijn bezig met het fotoboek. Zo geniet je 3x van je vakantie!

• 28 Oktober 2017 - 23:35

Co:

Hallo J & C, we hebben genoten van jullie mooie verhalen en belevenissen . Welkom thuis na deze prachtige reis. Geniet nog even fijn na. Tot gauw.
    C & D

• 29 Oktober 2017 - 19:33

Joke Boevink:

Hai Jieles en Corrie,
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wat een belevenis toch weer. Prachtig mooi. Leuk dat we zo telkens weer mee konden lezen! Hoop dat ‘t met je nek weer beter gaat